9 Nisan 2012 Pazartesi

Terborght - Huizingen / Belcika

Gecenlerde bir aksam brusselicious.be sitesinde dolasirken kendimi bir anda bir Michelin yildizli Terborght restoranina rezervasyon yaptirirken buldum. Restodays isimli bir organizasyon kapsaminda 36.00 euro kisi basi fiyat ile bir oglen menusu sunuyordu bu restoran.
Dun Izzetlerin de katilmasiyla beraber Bruksel'in merkezine 20 dakika mesafedeki bu restorana gittik. Yesillikler icerisinde cok hos tugladan bir yapi karsiladi bizi.


Sofraya oturdugumuzda baslangiclar servis edilmisti bile. Ortada balikli krakerler ve bunlar icin zeytintagli bazi soslar vardi. Bunun disinda herkese deniz mahsulu agirlikli iki kucuk tabak servis edilmisti.


Ardindan birbirinden sirin mi sirin ekmekler, tereyagi ve zeytintyagi susledi sofrayi.



Ardindan icinde balik (ne baligi oldugunu unuttum) eti ve corbasi, uzerinde yine bir balik eti, fois grais ve armut olan bir tabak ve bildircin yumurtasiyla yapilmis cilbir ve minik karideslerden olusan baska bir tabak geldiler.




Ve ana yemege geldi sira. Ilk ana yemek tabagi deniz mahsulu agirliktaydi.


Ardindan domuz eti ve yaninda kucuk bir tabakta domuz yanagi servis edildi.



Bu asamaya geldigimde artik ben kendimden gecmistim diyebilirim. Masaya gelen her seyi kusursuzdu. Hepsi uzerinde uzun uzun dusunmeyi, konusmayi gerektiren tadlardi. Restorana gelirken cok az miktarlarda bir seyler yiyecegimi ve masadan ac kalkacagimi dusunuyordum. Ama daha sira tatliya gelmeden ben doymustum bile. Tatli herhalde tek tabak olarak gelir diye dusunurken arka arkaya tatli tabaklari yagdi masaya.





Tatlilar da yemegin geri kalani gibi kusursuzdu. Ozellikle son gelen ve cikolata cesitleriyle dolu olan son tabak beni benden aldi. Ozetle essiz bir deneyimdi diyebilirim. Ac kalkacagimi dusundugum bir masadan hem maddi hem de manevi anlamda dopdolu kalktim. Hatta o kadar dolu kalktim ki yemekten sonra hemen eve donmeyip midemizi rahatlatmak icin biraz yuruduk.

Yolunuz Bruksel'e duserse Terborght'a mutlaka ugrayin. Ben kendi adima Michelin yildizinin ne anlama geldigini anlamis oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder